Fr

MEDIA

Outbrain stelt nieuw optimaliseringsplatform voor

Donderdag 15 September 2022

Outbrain kondigt de lancering aan van zijn platform Keystone, dat wordt voorgesteld als "een technologie voor het optimaliseren van de gebruikerservaring in de digitale strategie van de grote mediagroepen".

Keystone zou hen in staat stellen de navigatie van elke internetgebruiker te personaliseren en aldus hen te helpen bij hun verschillende bedrijfsdoelstellingen: reclame, abonnementen, e-commerce, enz. Elk onderdeel van de site dat inkomsten genereert, zou geoptimaliseerd worden door het platform.

Outbrain legt uit dat Keystone gebruikmaakt van op AI gebaseerde technologie om conversies te voorspellen, om aldus een dynamische gebruikerssegmentatie creëren. Het biedt een dashboard met daarin gedetailleerde KPI’s per campagne en talloze real-time inzichten om de strategie te verfijnen.

“Nu de advertentie-inkomsten van uitgevers onder druk staan, zorgen statische ervaringen op alle touchpoints ervoor dat ze geld laten liggen”, zegt Amit Elisha, founding VP products bij Outbrain. “Door inzicht te verwerven in hun intenties kan men bezoekers een meer op maat gemaakte ervaring bieden, wat tot een hogere loyaliteit leidt en bovendien de totale inkomsten van de uitgevers verhoogt.”

Volgens Outbrain tonen de eerste resultaten bij vier grote uitgevers, waaronder twee belangrijke groepen in de Verenigde Staten en Europa, aan dat een geoptimaliseerde plaatsing op een startpagina voor meerdere campagnes kan leiden tot een engagement rate die 30% tot 50% hoger ligt.

De prijszetting is gebaseerd op een SaaS-model dat uitgevers in staat stelt het platform op een flexibele manier in te zetten, ongeacht of ze al gebruik maken van de content aanbevelingsproducten van Outbrain.

Archief / MEDIA