Fr

BRANDS

Philadelphia opent een pop-up restaurant met emoties op het menu (by Focalys)

Woensdag 7 September 2022

Philadelphia opent een pop-up restaurant met emoties op het menu (by Focalys)

In de Verenigde Staten opende het merk Philadelphia drie dagen lang een pop-up restaurant met sterrenchefs. Dit multisensoriële restaurant heette ‘Feeladelphia’ en was gevestigd in New York. Het was van 14 tot 16 juli open voor klanten, maar enkel door te reserveren via OpenTable. De ervaring duurde drie uur en kostte 35 dollar per persoon. Eenmaal aan tafel konden de klanten genieten van gerechten op basis van Philadelphia kaas, bereid door twee Michelin sterrenchefs: Jeremiah Stone en Fabián Von Hauske Valtierra.

Elk recept werd vernoemd naar een emotie, met de bedoeling de zintuigen te prikkelen. De winst van het experiment ging naar goede doelen.

Om het initiatief te verlengen, publiceerde het merk ‘The Feeladelphia Experience: An Immersive Cookbook’, een receptenboek met eetbare pagina's, geuren en geluidservaringen. Dit kookboek kan besteld worden via een microsite.

Dit is een initiatief dat mijlenver afstaat van de gebruikelijke sociale media-acties en wedstrijden van fmcg-merken. Door zowel in de stad (restaurant) als thuis (kookboek) een zintuiglijke ervaring aan te bieden, verleidt Philadelphia trendsetters die het initiatief zullen promoten en creëert het handig een trend rond zijn producten. Slim, heel slim!

Archief / BRANDS