Fr

CREATIONS

Vice duikt in duurzame voedselproductie voor EU

Dinsdag 6 September 2022

Vice duikt in duurzame voedselproductie voor EU

Vice en de European Commission lanceren vandaag in samenwerking met communicatiebureau GOPA Com een nieuwe, internationale campagne rondom duurzame voedselproductie. In het kader van de Farm to Fork strategie van de Commissie werd voor de campagne het interactieve content platform What The Food samengesteld. Daar staan een reeks betekenisvolle initiatieven uit 10 EU landen gebundeld die ernaar streven om de duurzaamheid van de Europese voedingsindustrie te verbeteren. Het platform is opgevat als interactieve kaart waar bezoekers de geselecteerde landen kunnen aanklikken om meer te leren over het lokale, duurzame initiatief uit die regio. De content op het platform is beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels, Italiaans, Spaans, Grieks, Duits en Roemeens.
 
Er werd ook een korte documentaire gemaakt over drie van de initiatieven, waaronder eentje rond het Belgische BIGH.

Archief / CREATIONS