Fr

CREATIONS

VRT en Lucy lanceren VRT MAX

Vrijdag 2 September 2022

VRT en Lucy lanceren VRT MAX

Voor de lancering van VRT MAX – zoals VRT NU voortaan heet – bedacht Lucy een 360°-campagne die het online platform moet positioneren als dé kijk- en luisterbestemming van VRT. Om de veelheid van gevarieerde content in de verf te zetten, bedacht Lucy een ‘swirl’, een slang van content die in alle communicatie-uitingen gebruikt wordt, zoals statisch als geanimeerd.
 
De rode draad in de campagne is de clash van de meest uiteenlopende genres en reeksen. En dat levert verrassende combinaties op. Zo huppelt het iconische Tik Tak- mannetje binnen tijdens een opnamesessie van The Stones. Sociaal Incapable Michiel gaat naakt in Bathroom stories. En de moordlustige psychopate Villanelle uit Killing Eve wordt door Maaike Cafmeyer (aka Chantal) aangesproken als ‘zatte fles’. In de radiospots heeft David Attenborough het over een bijzondere vogel die de songs van Arctic Monkeys imiteert. En blijkt Tinne uit Dertigers zwanger van… een gekke olifant met een lange slurf. Ook de print en online ads spelen in op het brede aanbod van VRT MAX.
 
Nog even preciseren dat het 3D motion design van de campagne in-house werd gemaakt. De productie van de spots het werk was van Wenneker.be; de radioproductie gebeurde door de VRT Spotcel, terwijl de postproductie van het geluid te danken was aan Sonhouse.

Archief / CREATIONS