Fr

BRANDS

Coke start zijn World Cup-campagne

Donderdag 1 September 2022

Coke start zijn World Cup-campagne

Terwijl de bashing rond het komende WK in Qatar met nog drie maanden te gaan lijkt toe te nemen, trapt Coca-Cola zijn WK-campagne af met een 60’’ spotje dat een menigte juichende fans toont die uit het niets opduikt. Onder de titel ‘Street’ richt de nieuwe productie van OpenX (WPP) zich tot de fans, als onderdeel van het ‘Real Magic’ merkplatform, waarin gesproken wordt over de ‘magie’ van het WK... Maar kan er dit jaar echt sprake zijn van magie?
 
“Als fans moeten we altijd geloven dat alles mogelijk is”, aldus Brad Ross, VP Global Sports & Entertainment Marketing bij Coke, waarmee hij ongetwijfeld verwees naar de verklaring van de groep over Qatar 2022. Daarin zet Coca-Cola de inspanningen van de FIFA en de lokale autoriteiten om het lot van de lokale werknemers te verbeteren in de verf.
 
Wat er ook van zij, de sponsorcampagne die de komende weken van start gaat, omvat ook een influencer component, een digitale hub waar fans weddenschappen kunnen afsluiten over de winnende teams en, voor de eerste keer, een trophy tour doorheen de 32 gekwalificeerde landen in de maanden voor het toernooi.
 
Coca-Cola is al sinds 1974 partner van de FIFA.

Archief / BRANDS