Fr

BRANDS

Capri Sun boeit kinderen met minipauzes op YouTube (by Focalys)

Woensdag 31 Augustus 2022

Capri Sun boeit kinderen met minipauzes op YouTube (by Focalys)

Het sapjesmerk Capri Sun stelde vast dat ook Britse kinderen een druk leven hebben, met onder meer hun huiswerk en andere activiteiten. Daarom lanceerde het op 15 juli ‘Break Free TV’, dat bestond uit een aanbod van minipauzes op YouTube om hen te helpen ontspannen.
 
In plaats van reclamespots uit te zenden die de kinderen aanspoorde om meer van hun vrije tijd te genieten, koos het merk voor kleine ontspanningsmomenten op zijn YouTube kanaal, met vijf leuke geanimeerde minifilms van 6" tot 25" met originele scenario's: een rappende bij, een angstige en ongelukkige zeepbel, speelse wolken, een kussen dat er niet van houdt om op gezeten te worden, enz. Elke aflevering begint met een scène waarin een kind in het universum van Capri Sun wordt gezogen door het gele rietje van het merk. Alle vijf video's zijn beschikbaar op het ‘Break Free TV’ kanaal.
 
De campagne is interessant omdat zij surft op een sterke maatschappelijke trend, meer bepaald de toename van activiteiten voor de allerkleinsten die aldus niet meer de tijd vinden om na te denken of uit te rusten. Deze lichte minipauzes stellen hen simpelweg in staat zich op een leuke manier te ontspannen. Het merk Capri Sun wordt dan weer geassocieerd met een ontspanningsmoment tijdens de dag. Heel slim om gaandeweg een band te scheppen...

Archief / BRANDS