Fr

BRANDS

Fairphone en Proximus duurzaam met GiveActions

Donderdag 25 Augustus 2022

Fairphone en Proximus duurzaam met GiveActions

Voor de promotie van de nieuwe Fairphone 4, die wordt voorgesteld als een duurzame smartphone die "neutraal is op het vlak van elektronisch afval" en wordt verkocht in Proximus-winkels, lanceert het Nederlandse bedrijf met dezelfde naam een zogenaamde "positieve" campagne. Dit betekent dat de campagne is gevalideerd door het ethisch comité van GiveActions en dat het voeren van de campagne extra fondsen zal opleveren voor verenigingen die zijn geselecteerd door de Brusselse start-up die opgericht is door Elias Printz, Maxime Van der Meerschen en Gaspard Merten. De vzw   Eight, die in Oeganda en Congo actief is in de strijd tegen extreme armoede, werd ditmaal geselecteerd. 

Volgens GiveActions genereren positieve reclamecampagnes een click rate die twee- tot driemaal hoger ligt dan gemiddeld, en een 50- tot 100% hoger kijkpercentage voor skippable ads. Momenteel hebben RTBF met Auvio, NGroup met NRJ, Rossel met Le Soir en IPM met LN24 een partnership met GiveActions.

Archief / BRANDS