Fr

BRANDS

Burger King biedt een miljoen euro voor een nieuwe versie van de Whopper (by Focalys)

Dinsdag 23 Augustus 2022

Burger King biedt een miljoen euro voor een nieuwe versie van de Whopper (by Focalys)

In Duitsland heeft Burger King onlangs een originele actie gelanceerd onder de noemer ‘Whoppery’. De fastfoodketen bood zijn consumenten de mogelijkheid om online hun eigen hamburger samen te stellen met een veelheid aan ingrediënten. Elke creatie werd vervolgens omgevormd tot een loterijbriefje waarmee de consument een enorme som geld kon winnen...

Dankzij een campagne op zijn sociale media nodigde Burger King zijn Duitse klanten uit om in de MyBK-app virtueel de Whopper van hun keuze te maken met verschillende ingrediënten. Zodra de personalisatie was voltooid, werd de gecreëerde hamburger getransformeerd in een loterijticket dat een 12-cijferig nummer genereerde. Als de winnende cijfercombinatie aan het eind van de actie werd getrokken, gaf het recht op een cheque van een miljoen dollar... Als meer dan één persoon de juiste combinatie had, werd de som gelijk verdeeld.

Deze actie is aantrekkelijk in verschillende opzichten: niet alleen biedt zij de klant de mogelijkheid om de hamburger te creëren en vervolgens te proeven die het best bij hem past, maar ze biedt de klant ook de mogelijkheid om een nieuwe weg in te slaan in zijn of haar leven. Burger King maakt dus gebruik van twee veilige strategieën: de zoektocht naar originele ervaringen en de aantrekkingskracht van kansspelen.

Archief / BRANDS