Fr

BRANDS

Hoe 10 Days London de campagne van Mercedes-Benz bezoedelt

Dinsdag 23 Augustus 2022

Hoe 10 Days London de campagne van Mercedes-Benz bezoedelt

De laatste campagne van Leo Burnett Colombia voor Mercedes-Benz heeft het bureau 10 Days London en Wherefrom,  het platform dat initiatieven inzake duurzaamheid beoordeelt, duidelijk woedend gemaakt.

Ze beschuldigen het duo openlijk van greenwashing. De campagne in kwestie is een printcampagne met het bekende Mercedes-Benz logo geplaatst in natuurlijke elementen, ter onderstreping van de ambitie van de Duitse autofabrikant om zijn fabrieken tegen 2039 CO2-neutraal te maken. Baseline: 'Nature or Nothing'.

Het antwoord van 10 Days London en Wherefrom liegt er niet om. Het presenteerde een bijna identieke campagne, behalve dat de bovengenoemde natuurlijke elementen duidelijk zijn aangetast door de gevolgen van de vervuiling. Baseline: 'Nothing or Nature'.
Het duo wees erop dat slechts één creatie, die met de bliksem, niet is gewijzigd, de baseline buiten beschouwing gelaten. 10 Days London en Wherefrom onderstrepen daarmee dat de klimaatverandering in de toekomst inderdaad tot meer en meer stormen zal leiden...

Archief / BRANDS