Fr

CREATIONS

mortierbrigade zet alles op een rijtje voor Brussel Mobiliteit

Maandag 22 Augustus 2022

mortierbrigade zet alles op een rijtje voor Brussel Mobiliteit

Brussel Mobiliteit heeft in samenwerking met communicatiepartner mortierbrigade een nieuwe sensibiliseringscampagne gelanceerd rond de gevaren van rijden onder invloed. De campagne richt zich vooral naar jonge mannen.

De campagne wordt gelanceerd met een online video die niet moet onderdoen voor de beste Amerikaanse actiefilms. We zien een jongeman in een helikopter die zijn in de lucht bungelende vriend vasthoudt. Die situatie geeft aanleiding tot een absurde discussie. Achteraf begrijpen we dat de discussie eigenlijk plaatsvond op de parking van een nachtclub.
Om iedereen de juiste woorden aan te reiken om een vriend te overtuigen niet onder invloed van alcohol of drugs de weg op te gaan, maakten Brussel Mobiliteit en mortierbrigade een website met argumenten afhankelijk van het stadium waarin die vriend zich bevindt. Zo sta je nooit met je mond vol tanden wanneer je vriend geen zinnig woord meer kan uitbrengen.

Een affichageluik vervolledigt de campagne. Elke boodschap wordt aangepast aan de plek waar de posters ophangen.

Archief / CREATIONS