Fr

BRANDS

AG strijdt tegen emotionele eenzaamheid met Air

Vrijdag 19 Augustus 2022

AG strijdt tegen emotionele eenzaamheid met Air

Steeds meer jongeren hebben last van wat men ‘emotionele eenzaamheid’ noemt. Nu de pandemie dit gevoel nog heeft versterkt en de geestelijke gezondheid van jongeren een van de topprioriteiten van de WHO is geworden, heeft Air een vervolg gebreid aan de campagne ‘Allen tegen eenzaamheid’ voor AG. Die werd in 2020 in volle lockdown gelanceerd. De doelstelling van de campagne is ditmaal de gevoelens van de twintigers herkennen en te benoemen. Dat is volgens de adverteerder een eerste stap om het probleem op te lossen.

Om die reden werd er op de website allentegeneenzaamheid.be een test toegevoegd, alsook telefoonnummers om aldus mensen die zich eenzaam voelen aan te moedigen om te praten.

De traffic naar het platform wordt gegenereerd door influencers op Instagram en TikTok. Ze aanvaardden de opdracht om te praten over hun gevoelens van eenzaamheid en dit in alle eerlijkheid en zonder zich zorgen te maken over hun eigen imago. Het influencer luik wordt nog versterkt met enkele SoMe-video’s.

Tegelijkertijd loopt er een samenwerking met Uitgeverij Averbode/Editions Erasme. AG werkt met beide partners samen aan een reeks tools voor leerkrachten, om leerlingen van twaalf tot achttien jaar bewust te maken van deze problematiek.

Archief / BRANDS