Fr

BRANDS

Aldi wil gebruik digitale folders boosten via melkverpakking

Woensdag 17 Augustus 2022

Aldi wil gebruik digitale folders boosten via melkverpakking

Aldi Belgium start een testactie die het bereik van zijn digitale folder als alternatief voor zijn papieren folder wil boosten via QR-codes op de Milsa-melk.
 
Isabelle Henderick, managing director marketing & communication, legt uit dat het bereik van de digitale folder momenteel slechts 10% van de papieren versie vertegenwoordigt: “Toch ligt het potentieel hoog. Zodra de consumenten de weg naar de online folder gevonden hebben, wordt die gedurende gemiddeld 3 à 4 minuten geraadpleegd.”
 
De keuze voor melk is geen toeval. Dat product wordt op verschillende momenten van de dag en binnen uiteenlopende contexten verbruikt. Bovendien zou een kwart van de in ons land geconsumeerde melk van bij Aldi komen, als we de groep mogen geloven.
 
Naargelang de resultaten van deze test die meerdere maanden zal duren, hoopt Aldi geleidelijk de verspreiding van zijn papieren folders te beperken om ze te vervangen door digitale versies. “Als discounter is het normaal dat we voortdurend nadenken over manieren om onze kosten te beperken om onze klanten zo laag mogelijke prijzen te garanderen”, vervolgt Isabelle Henderick. De test wordt ondersteund door een reclame- en POS-campagne.

Archief / BRANDS