Fr

AGENCIES

Lindemans heft zijn glas op TBWA

Woensdag 27 Juli 2022

Lindemans heft zijn glas op TBWA

Na een behoorlijk korte pitch werd TBWA geselecteerd als lead agency voor het volledige portfolio van Brouwerij Lindemans. Het partnership loopt meerdere jaren, zowel nationaal als internationaal. Uittredend bureau: Emakina. 

Het merk uit Vlezenbeek was vooral op zoek naar een lokale partner die kon helpen om het huidige portfolio van het merk mee verder uit te bouwen en nieuwe doelgroepen aan te spreken.

De samenwerking ging reeds van start. De eerste campagnes worden deze zomer verwacht. 
 
Guillaume Vandooren, sales & marketing manager van Lindemans: “In de toekomst wil Lindemans innovatief en creatief blijven omgaan met lambiek, al dan niet in combinatie met hoge gistingsbieren die in een tweede productiesite zullen worden gebrouwen. Geen innovatieve producten zonder vernieuwende communicatie. Met een slimme digitale strategie en een sterk creatief platform wist TBWA ons hiervan te overtuigen.”

"Onze samenwerking met Lindemans is een geweldige creatieve en culturele uitdaging”, besluit de client services director van TBWA, Max Fauconnier. “De lambiek is een iconisch Belgisch merk dat dit jaar zijn 200ste verjaardag viert en nog steeds volledig in handen is van de familie Lindemans. De uitdaging bestaat erin om vanuit die authenticiteit en rijke geschiedenis te bouwen aan een nieuw verhaal dat ook nieuwe generaties aanspreekt. TBWA deelt de ambitie om Lindemans zowel nationaal als internationaal verder op de kaart te zetten.”

Archief / AGENCIES