Fr

CREATIONS

10 Days zet artificiële intelligentie in voor creatie

Maandag 11 Juli 2022

10 Days zet artificiële intelligentie in voor creatie

Moeten creatieven in de bureaus zich zorgen maken? Dat is de vraag die bij je opkomt als je kijkt naar het recente experiment van het Londense reclamebureau 10 Days, dat kunstmatige intelligentie heeft gebruikt om in recordtijd printcampagnes voor 10 verschillende merken te (her)ontwikkelen.
 
Om dit te doen voorzag het bureau de AI van sleutelwoorden, terwijl Midjourney (een onafhankelijk onderzoekslab dat nieuwe intelligentiemedia verkent) de productie voor zijn rekening nam. Uiteindelijk, en meer bepaald in enkele minuten, werden 24 advertenties per merk gecreëerd!
 
Natuurlijk is er van alles aan te merken op het resultaat en moet de doeltreffendheid nog worden bewezen, maar er is niet veel intelligentie voor nodig om snel de "voordelen" te begrijpen die een dergelijk productietempo op lange termijn kan opleveren.
 
Jolyon White, co-Fouder & CD 10 Days, in The Stable: “Het is verbazingwekkend wat AI kan bereiken met de juiste set sleutelwoorden. We kunnen nu 24 lay-outs maken in de tijd die onze art director nodig heeft om zijn eerste slok koffie te nemen. Bij 10 Days proberen we nog steeds de traditionele reclamebureauformule te doorbreken. AI is slechts een van de vele manieren waarop we dit doen.”
 
“IA creativiteit heeft een mooie toekomst voor zich”, besluit George White, co-founder & strategy director van 10 Days. “Mens en AI zullen hand in hand werken en het is de manier waarop we dat zullen benutten die interessant wordt. Binnenkort zullen de mogelijkheden onbeperkt zijn.”

Archief / CREATIONS