Fr

MEDIA

Azerion versterkt positie in mobiele reclame met Madvertise

Woensdag 6 Juli 2022

De groep Azerion neemt Duitse en Franse dochterondernemingen van adtech specialist Madvertise (ook aanwezig in Italië) over voor een totaalbedrag van 11,3 miljoen euro (in contanten en aandelen). Met deze nieuwe overname kan de Nederlandse groep zijn in-app digitale aanbod voor publishers en adverteerders versterken.
 
Madvertise dat opgericht werd in 2011, ontwikkelde een eigen mobiele monetisatie- en ad-serving technologie ontwikkeld. Die werd BlueStack gedoopt en optimaliseert de zichtbaarheid van adverteerders op mobile alsook de inkomsten van publishers. De groep omvat ook een advies- en ontwerpbureau voor mobiele toepassingen en websites.
 
“De ad-serving technologie van Madvertise maakt deel uit van onze ambitie om onze publishers te voorzien van kwaliteitsdiensten om hun inkomsten te verhogen door hun digitale inventaris te optimaliseren”, aldus Atilla Aytekin, co-CEO van Azerion.

Archief / MEDIA