Fr

MEDIA

JCDecaux stapt in DSP Displayce en introduceert zijn programmatic aanbod op Brussels Airport

Woensdag 6 Juli 2022

JCDecaux stapt in DSP Displayce en introduceert zijn programmatic aanbod op Brussels Airport

JCDecaux Belgium biedt voortaan zijn 56 digitale schermen op Brussels Airport aan via programmatic buying op zijn SSP VIOOH. Dit moet merken meer flexibiliteit bieden bij de targeting contextualisering en optimalisering. Zo zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn een campagne te verspreiden afhankelijk van het weer op een bepaalde bestemming, of alleen in de buurt van businessvluchten.
 
Deze uitbreiding maakt deel uit van het programmatic aanbod dat al beschikbaar is voor premium inventory op de 1.275 installaties van JCDecaux Belgium in 32 winkelcentra, bij de ingangen van 100 Carrefour-winkels en 110 Delhaize-winkels, evenals in 17 metrostations in Brussel en in de straten van Brussel en Luik. 
 
Ter herinnering: het wereldwijde programmatic DOOH-aanbod van JCDecaux op luchthavens omvat momenteel 3.000 schermen in 33 internationale luchthavens.
 
End-to-end programmatic oplossing
 
Daarnaast kondigde de groep een strategische alliantie, inclusief een meerderheidsbelang, aan met en in het Franse DSP Displayce, dat gespecialiseerd is in de aankoop en optimalisatie van DOOH-campagnes.
 
Naast het versnellen van zijn ontwikkeling en het ondersteunen van zijn internationale expansie buiten de Franse, Belgische, Zwitserse en Spaanse markt, zal deze overname JCDecaux in staat stellen een end-to-end programmatic oplossing aan te bieden, van DSP tot SSP, alsook een vereenvoudigde toegang tot nieuwe methoden voor inkoop en intelligente planning.
 
Displayce, dat opgericht werd in 2014, claimt een inventaris van meer dan 600.000 schermen in meer dan 50 landen. Het programmatic platform is verbonden met toonaangevende gespecialiseerde SSP's, waaronder het VIOOH-aanbod van JCDecaux.

Archief / MEDIA