Fr

INTELLIGENCE

NielsenIQ gaat retailactiviteiten van GfK integreren

Zondag 3 Juli 2022

NielsenIQ gaat retailactiviteiten van GfK integreren

GfK gaat zijn analyseactiviteiten voor retail fuseren met NielsenIQ, leader op het gebied van FMCG-verkoopmetingen. Volgens de officiële verklaring zijn de twee groepen van plan een geharmoniseerde, granulaire en consistente visie te verstrekken van het winkelgedrag van consumenten over kanalen en categorieën heen, met de bedoeling de prestaties te verbeteren en de groei van merken en retailers te stimuleren.

Meerderheidsaandeelhouder van de nieuwe entiteit wordt Advent International, dat NielsenIQ sinds vorig jaar in handen heeft. De eigenaars van GfK, Nuremberg Institutes for Market Decisions (NIM) en KKR behouden een minderheidsparticipatie. De overeenkomst moet wel nog worden goedgekeurd door de bevoegde mededingingsautoriteiten.

Ter precisering, de overeenkomst heeft geen betrekking op de media-activiteiten van GfK.

Archief / INTELLIGENCE