Fr

MEDIA

Vlaamse media organiseren bootcamp voor jong mediatalent

Donderdag 30 Juni 2022

Omdat niet alle getalenteerde jongeren de weg vinden naar de juiste mediakanalen om hun ding te doen, slaan verschillende mediahuizen de handen in elkaar. Via mediaNXT, een initiatief van mediarte en Minister van Media Benjamin Dalle, zetten VRT, DPG Media, Mediahuis, SBS en Woestijnvis dit najaar voor de eerste keer samen hun deuren open voor 30 jongeren.

mediaNXT is een bootcamp voor dertig werkzoekende jongeren die zes weken lang kunnen proeven van de digitale mediasector (content creatie, digital marketing, data-based storytelling …). Tijdens de eerste twee weken krijgen ze een intensieve opleiding, vervolgens gaan ze onder begeleiding op de vloer aan het werk. De groep van 30 wordt geselecteerd na een talentscouting in oktober. Tijdens de zomer wordt de zoektocht naar talent opgestart via een breed verspreide communicatiecampagne.

Jan Vermoesen, directeur mediarte: "Alle mediapartners werken hard aan een inclusieve werkomgeving. Met dit project willen we hun ambitie een duw in de rug geven. Uiteraard zijn alle jongeren welkom maar we hebben in het bijzonder oog voor jongeren met een andere etnisch-culturele achtergrond of met een beperking. Ook willen we vrouwen stimuleren om hun kans te wagen in functies die vandaag vooral door mannen worden uitgevoerd. We zijn ervan overtuigd dat we deze jongeren een unieke blik in de mediasector kunnen geven en dat er een mooie kruisbestuiving kan ontstaan tussen jong talent en gevestigde mediamerken."

Meer info: www.medianxt.be.

Archief / MEDIA