Fr


Close

BRANDS

Burger King viert zijn vijfde verjaardag met zijn vriendjes Quick, McDo en KFC

Donderdag 30 Juni 2022

Burger King viert zijn vijfde verjaardag met zijn vriendjes Quick, McDo en KFC

Enkele dagen nadat het op LinkedIn had aangekondigd dat het een clown rekruteerde om zijn vijfjarig bestaan in ons land te vieren, trakteerde Burger King zichzelf op een affichagecampagne zoals enkel de hamburgerketen ze kan bedenken. 

De 2m²-campagne van Buzzman Parijs, wordt gevoerd in de buurt van Quick-, McDonald's- en KFC-restaurants. En terecht, want het gaat om uitnodigingen voor een verjaardagsfeestje, zoals onze kroost die ook plegen te sturen.  

Zoals op de affiche bij een McDonald's, waarop in een kinderlijk handschrift te lezen staat: "Lieve M, ik nodig je uit op het feestje voor mijn vijfde verjaardag op woensdag 29 juni in België. Je vriend (Burger King)."  

Schattig, nietwaar? Nog zaliger is de precisering dat de jarige zelf wel voor de burgers zal zorgen.  

Sinds zijn komst naar België heeft Burger King bekendgemaakt dat het niet minder dan 40 miljoen bezoekers heeft mogen verwelkomen. De drive-through is niet te overtreffen, met een totaal van 4,5 miljoen auto's, goed voor niet minder dan zes miljoen exemplaren van de beroemde Whopper, alle varianten inbegrepen, en 5,5 miljoen kilo frieten die tot nu toe in België zijn verkocht. Wat de vegetarische producten betreft, daarvan zouden er al meer dan 500.000 verkocht zijn.  

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, dat het merk Burger King uitbaat, benadrukt ook dat het de ambitie is om in de komende vijf jaar 50 nieuwe restaurants te openen.

Archief / BRANDS