Fr

BLUE

De WFA lanceert DEI Charter

Donderdag 30 Juni 2022

De WFA lanceert DEI Charter

De World Federation of Advertisers (WFA) maakte van het momentum van de Cannes Lions gebruik om haar Global DEI Charter for Change voor te stellen. Daarin zijn alle acties bepaald die organisaties zouden moeten nemen om een betere werkervaring aan hun personeel te garanderen.

De WFA denkt dat de implementatie ervan op wereldschaal een aanzienlijke verbetering zal betekenen voor vele werknemers in de marketing- en reclamesector en dat dit het Olympisch minimum zou moeten zijn op dit vlak. Deze acties zijn gebaseerd op de resultaten van de Global DEI Census die vorig jaar door de WFA, haar leden en partners is gevoerd.

Concreet worden in het Charter elf belangrijke actieterreinen geïdentificeerd: vier op het niveau van leiderschap, zes om de uitdagingen aan te pakken waarmee specifieke groepen mee worden geconfronteerd, meer bepaald slechte ervaringen op het werk, en één rond geestelijke gezondheid, dat een groeiend probleem is geworden.

"De reclamesector heeft zijn inspanningen op het gebied van diversiteit en inclusie de afgelopen jaren aanzienlijk opgevoerd, maar de ongemakkelijke waarheid is dat we nog een lange weg te gaan hebben. Veel mensen die actief zijn in marketing, zowel bij merken als bureaus, krijgen nog steeds te maken met slechte ervaringen op de werkplek. De meeste problemen zijn mondiaal en daarom roepen wij alle multinationale organisaties op om echte veranderingen door te voeren op alle markten waarin zij actief zijn. Wij denken dat deze maatregelen voor een reële verbetering kunnen zorgen”, aldus Stephan Loerke, CEO van de WFA.

Archief / BLUE