Fr

BLUE

'The Missing Chapter': P&G India wil meisjes helpen naar school te blijven gaan

Maandag 27 Juni 2022

'The Missing Chapter': P&G India wil meisjes helpen naar school te blijven gaan

India is zeker een van de grote revelaties op de laatste editie van Cannes Lions: het won 47 Lions, waaronder vijf Grand Prix. Een daarvan is ‘The Missing Chapter’ van Leo Burnett Mumbai voor P&G dat won in Sustainable Development Goals. Deze competitie bekroont campagnes die een positieve impact willen hebben op de wereld en willen bijdragen aan de verwezenlijking van het DG-programma van de VN.
 
Door taboes en een gebrek aan middelen krijgen jonge meisjes in sommige landen, zoals India, niet de informatie die zij nodig hebben om de puberteit door te komen en begrijpen zij soms niet wat er gebeurt als zij beginnen te menstrueren. Om hen door deze cruciale fase heen te helpen en hen te doen inzien dat deze verandering natuurlijk en normaal is, bedacht P&G-merk Whisper een bewustmakingscampagne, waarin het wijst op het totale gebrek aan aandacht voor menstruatie als onderwerp op school en op de noodzaak om meisjes hun schoolopleiding te laten voortzetten.
 
De campagne vestigt met name de aandacht op het feit dat het stigma dat menstruatie omgeeft en het gebrek aan echte voorlichting over dit onderwerp op scholen ertoe leiden dat vrouwelijke leerlingen een aanzienlijk aantal schooldagen missen en uiteindelijk in één op de vijf gevallen de school niet afmaken.
 
Dus een eenvoudig hoofdstuk over menstruele hygiëne kan een enorme impact hebben op de toekomst van deze meisjes. De film vertelt het verhaal van hoe drie meisjes, gewapend met een symbolisch rood papier, informatie en bewustzijn over menstruele hygiëne verspreiden.
 
‘The Missing Chapter’ maakt deel uit van het ‘Keep Girls in School’ platform dat meer dan twee jaar geleden door P&G werd gelanceerd.

Archief / BLUE