Fr

BLUE

Maxus bekroond op de AMMA voor zijn Carbon Calculator

Dinsdag 28 Juni 2022

Maxus bekroond op de AMMA voor zijn Carbon Calculator

Dit jaar lanceerden de AMMA van CommPass de Media Sustainability Award. Het was Maxus dat de prijs in de wacht sleepte met zijn Carbon Calculator. Zoals zijn naam al aangeeft, gaat het om een tool die de ambitie koestert om op een CO²-neutrale manier aan mediaplanning gaan doen.
 
In eerste instantie wordt de CO²-impact berekend van alle mediacampagnes die klanten aangeboden krijgen. Dat betekent dat de voetafdruk van de levering van een mediaplan gemeten wordt en dat de gebruikte mediakanalen in rekening gebracht worden. Ook de emissiebronnen van een mediacampagne zijn in de berekening opgenomen.
 
Om dat gedaan te krijgen, werd een tool ontworpen die gebaseerd is op Belgische data rond elektriciteitsverbruik van apparaten, breder energieverbruik, papierproductie, enz. en een markteigen emissiefactor. Eens de CO²-impact berekend is, krijgen klanten een compensatie-oplossing aangeboden om hun campagne klimaatneutraal te maken. 
 
Met die doelstelling voor ogen ging Maxus in zee met een baanbrekende partner: de internationaal erkende klimaatexpert CO2logic. Trouwe klant en partner Luminus werd meteen bereid gevonden om mee zijn schouders onder het project te zetten. Intussen kunnen de tool en Maxus' duurzaamheidsvisie op flink wat enthousiasme van een hele rist klanten rekenen.

Archief / BLUE