Fr

CREATIONS

De NY Times schetst het 'story portrait' van zijn abonnees met Droga5

Dinsdag 21 Juni 2022

De NY Times schetst het 'story portrait' van zijn abonnees met Droga5

The New York Times lanceert een nieuwe campagne in het kader van zijn merkplatform ‘Independent journalism for an independent life’ die hulde brengt aan de rol die onafhankelijke journalistiek speelt in het leven van abonnees, zoals het ontdekken van nieuwe interesses.  Amy Weisenbach, VP Marketing bij de NY Times, legt uit dat de campagne abonnees eert door te laten zien dat hoe ze lezen, weerspiegelt wie ze zijn.

Daartoe heeft de krant ‘Story Portrait’ gelanceerd, een in-app ervaring die abonnees uitnodigt hun eigen verhaal vorm te geven op basis van artikelen die ze lezen en waarop ze reageren. De tool analyseert de leesgewoonten van elke abonnee om aldus hun eigen gepersonaliseerde ‘portret’ te creëren op basis van een verzameling van meer dan 50.000 NYT-artikels.

In de geïntegreerde campagne staat een film van Droga5 centraal met Ahmir ‘Questlove’ Thompson in de hoofdrol: een bekroonde regisseur, muzikant en producer die sinds 2020 geabonneerd is op de Times. De productie illustreert hoe Questlove The Times gebruikt om zijn nieuwsgierigheid te prikkelen, nieuwe contacten te leggen en zijn wereldbeeld te verruimen.

Archief / CREATIONS