Fr

AWARDS

Cannes Lions: mortierbrigade temt eerste Belgische leeuw

Maandag 20 Juni 2022

Cannes Lions: mortierbrigade temt eerste Belgische leeuw

mortierbrigade is het eerste bureau dat een leeuw behaalt op de Cannes Lions dit jaar, meer bepaald met 'The Poncho Poster' voor Brussel Mobiliteit en Bike for Brussels, dat een Bronze wint in Outdoor.  

De creatie, die bestaat uit een paneel van 2m2 waarvan de posters eigenlijk poncho's waren die fietsers konden afscheuren en dragen in geval van regen (slim), is ook finalist in Design. De ponchoposters zijn bedacht door de Brusselse ontwerpers Camille Taillefer en Marie-Céline Debande. De actie werd aangekondigd op sociale netwerken, de dag voor een regenachtige dag. De ontwerpers, Fred Zouag en Nicolas Gaspart, hadden keuze te over...  
Naast deze creatie en in dit stadium, maken nog vier andere kans op een Leeuw. Te beginnen met 'The Breakaway' van BBDO voor Decathlon, dat na zijn selectie in de Titanium-competitie zijn kansen op een Leeuw verdubbelt met een nieuwe shortlist in de Entertainment Lions for Sport. Happiness bereikte de finale in de Entertainment competitie met 'Crispy Subtitles' voor Lays. TBWA plaatste 'Seen from a Mini' in Industry Craft.

Archief / AWARDS