Fr

AWARDS

D&AD: zes zwart-geel-rode Pencils

Maandag 30 Mei 2022

D&AD: zes zwart-geel-rode Pencils

Van de 13 Belgische potentiële winnaars bij de 2022-editie van de D&AD Awards zijn er zes in de prijzen gevallen. Beginnend met - oh verrassing! - BBDO's The Breakaway voor Decathlon, dat op magistrale wijze prijzen blijft winnen met een Graphite (Media) en twee Wood Pencils (Experiential en Digital) op de teller.  
 
Het productiehuis Hamlet bleef, in samenwerking met Wanda Productions, niet achter en ontving ook een Graphite Pencil (Direction) en Wood Pencil (Production Design), beide toegekend voor de videoclip "Fils de Joie" voor Stromae.   Publicis en Mercedes-Benz sluiten de Belgische triomf af met een Wood Pencil voor "Mercedes and the Wind" (Sound Design & Use of Music).
Last but not least, staan we stil bij de Black Pencils, ofwel de ultieme onderscheidingen van de prestigieuze wedstrijd. Dit jaar kende de jury er vijf toe, waarvan twee aan "The Lost Classes" van Leo Burnett Chicago voor Change the Ref (Branding en Direct). De andere drie gingen naar evenveel creaties: "Hopeline19" van adam&eveDDB voor Frontline19 (Creative Transformation), "Samsung iTest" van DDB New Zealand (Media) en "Real Tone" van Google (Product Design). 
Het volledige palmares staat hier.

Archief / AWARDS