Fr

MEDIA

Performance Max, Search, YouTube Shorts: Google presenteert zijn nieuwigheden

Woensdag 25 Mei 2022

Performance Max, Search, YouTube Shorts: Google presenteert zijn nieuwigheden

Tijdens zijn Google Marketing Live-conferentie onthulde het merk Alphabet een reeks nieuwe Ads- en Commerce-functies, te beginnen met verbeteringen aan de zogenaamde ‘Performance Max’ campagnes die sinds november vorig jaar beschikbaar zijn in Google Ads. Het gaat om A/B-tests om incrementele conversies te evalueren, meer duurzame ondersteuning voor campagnebeheer in Search Ads 360 en de Google Ads-app, betere ondersteuning voor ‘store sales goals’, campagnes om de impact tijdens een bepaalde periode te maximaliseren, enz.
 
Google kon natuurlijk niet voorbijgaan aan augmented reality en presenteerde daarom ook nieuwe winkelervaringen met de mogelijkheid om dankzij AR 3D-modellen van zijn producten te laten verschijnen op Google Search. Deze nieuwe functie zal aanvankelijk alleen in de Verenigde Staten beschikbaar zijn.
 
Voor YouTube viel vooral de introductie van reclame op Shorts op; daardoor kunnen merken hun voordeel doen met de 30 miljard dagelijkse views die Google genereert op YouTube Shorts.

Archief / MEDIA