Fr

AWARDS

One Show: BBDO Belgium in de top 100 van de bureaus

Dinsdag 24 Mei 2022

One Show: BBDO Belgium in de top 100 van de bureaus

De ranglijst van bureaus op de prestigieuze One Show 2022 wordt gedomineerd door Leo Burnett Chicago, in volgorde gevolgd door Ogilvy Londen en L&C New York.
 
Het eerste Belgische bureau is BBDO; dat eindigde op de 66ste plaats, net achter Jung von Matt Hamburg. Het bureau dankt zijn zeer goede plaats aan ‘The Breakaway’ voor Decathlon, dat, ter herinnering, een Gold, twee Silver en twee Bronze won op deze editie.
 
Iets lager op de lijst, op de 78ste plaats, vinden we Ogilvy Social.Lab Brussels, dat van zijn kant trots is op de Gold van ‘Mixx for Boobs’ voor NRJ x Pink Ribbon.
 
Walkie Talkie (104), mortierbrigade (125), Happiness (160), Publicis Groupe (204) en FamousGrey (249) komen ook voor op de ranglijst.
 
De brigade prijkt logischerwijze ook op de ranglijst van onafhankelijke bureaus, op de 36ste plaats om precies te zijn. Deze rangschikking wordt gedomineerd door L&C NY, gevolgd door Mojo Supermarket en GUT Sao Paulo.
 
De top drie in het klassement van de netwerken bestaat uit, in volgorde, Ogilvy Group, Leo Burnett en BBDO; in de rangschikking van de holdings uit Omnicom, Publicis en WPP; en in de rangschikking van de merken, uit Dove en Vice World News.
 
Het volledige overzicht vind je hier.
 
Last but not least, vermelden we nog de Best of Show; dat is ‘The Lost Class’ van Leo Burnett Chicago voor Change the Ref.

Archief / AWARDS