Fr

CREATIONS

Publicis in galop voor Renault

Dinsdag 24 Mei 2022

Publicis in galop voor Renault

De lancering wordt omschreven als de speerpunt van de ‘Renaulution’ - volgens Arnaud Belloni, global chief marketing officer van de groep – die ermee verwijst naar de nieuwe 100% elektrische Megane E-Tech. Vandaag staat deze ranke berline, het vlaggenschip van "tech made in France", op het punt om de wereld te veroveren met een videocampagne in 23 Europese landen.
 
Centraal in de lanceringscampagne die het werk is van Publicis Conseil, staat ‘Horses’, een kleurrijke spot, in een prachtige productie van Division en geregisseerd door de director of photography Matias Boucard. Het is een soort eerbetoon aan de wereld van vroeger: de spot voert ons mee naar een denkbeeldige stad bevolkt door mannen en vrouwen te paard.
 
Op hun rijdieren worden ze brutaal geconfronteerd met het visioen van een nieuw tijdperk dat ongetwijfeld hun lot zal bezegelen. Een visie die - zoals je misschien al geraden had - belichaamd wordt door de Mégane. Kortom, Renault verbeeldt de overgang van paardenkracht naar kilowattuur.
 
De spot, die meer dan een minuut duurt, draait op de tonen van een remix van ‘Power’ van de Pachanga Boys.

Archief / CREATIONS