Fr

AGENCIES

Audi versterkt samenwerking met Ogilvy

Zondag 22 Mei 2022

Audi versterkt samenwerking met Ogilvy

Na een door Audi of America georganiseerde pitch heeft Ogilvy de creatie en branding van de autofabrikant in de Verenigde Staten in de wacht gesleept; het bureau dat het in de laatste ronde haalde van Droga5, stond al in voor het budget in Duitsland en op verschillende andere markten zoals China en Zuid-Afrika. Aldus wordt het WPP-bureau in feite het wereldwijde hoofdbureau voor het premiummerk van de VW-groep.
 
Deze beslissing zal echter geen rechtstreekse gevolgen hebben voor onze markt, zoals José Fernandez, CMO van D'Ieteren, verklaarde: “Audi is in België niet afhankelijk van de internationale beslissingen van Audi AG. D'Ieteren beheert zijn bureau-ecosysteem - iO, TBWA/Voltage, Happiness, Good Morning en Space voor het medialuik - autonoom en gecentraliseerd. Uiteraard krijgt Ogilvy de missie de globale merkvisie te ontwikkelen, terwijl iO de internationale troeven zal lokaliseren voor de Belgische markt.”

Archief / AGENCIES