Fr

MEDIA

Ruben Geeraerts over de komst van ShowHeroes naar België

Zondag 22 Mei 2022

Ruben Geeraerts over de komst van ShowHeroes naar België

ShowHeroes, de leverancier van videoplossingen voor publishers en adverteerders, opende onlangs een bureau in België. Directeur Ruben Geeraerts (ex-Havas, Dentsu, S4M/Ask Locala, Azerion…), legt uit waarom.

Welke oplossingen levert ShowHeroes precies en voor wie zijn ze bedoeld?

We hebben er verschillende, maar ons sterproduct heet Match Content Targeting. Met behulp van contextuele semantische targeting die mogelijk gemaakt wordt door onze eigen op kunstmatige intelligentie gebaseerde ‘SemanticHero’ technologie, kunnen hiermee geschreven artikelen analyseren en in-stream verwante redactionele video's uit onze ShowHeroes-bibliotheek integreren, om vervolgens zes seconden later een advertentie van een adverteerder te starten.

Aangezien deze oplossing contextueel is, verbetert ze de betrokkenheid van de gebruiker - 74% van de consumenten zegt volgens Integral Ad Science liever advertenties te zien die verband houden met de geconsumeerde content. Tegelijk sluit deze oplossing aan bij de cookieloze wereld van 2023 en staat ze garant voor brand safety.
We hanteerden deze oplossing voor onze Samsung-campagne met Space, die resulteerde in een video completion rate van 74% en meer aandacht van de gebruiker.

We moeten opmerken dat alle in-stream video's intern geproduceerd en redactioneel zijn. Wij hebben onze eigen creatieve studio, met ongeveer 20 professionals die 500 video's per maand maken. Daarom creëren wij grote hoeveelheden content in een in-stream formaat waaraan een groot gebrek is. Dit is een groot voordeel voor publishers die drie opties hebben: SemanticHero gebruiken om hun content automatisch te associëren met een van onze video's, deze handmatig rechtstreeks in onze bibliotheek associëren, of een bestelling plaatsen voor video's die speciaal voor hun content gemaakt worden. Dit zorgt ervoor dat hun content wordt geassocieerd met een zeer relevante video.

Waarom zijn jullie in België van start gegaan?

Het ene land is het andere niet: verschillende culturen, verschillende werkwijzen, … ShowHeroes wil een product lanceren in België en zich daar op lange termijn vestigen, omdat we overtuigd zijn van de relevantie van onze semantische targeting technologie-oplossing met de bijbehorende redactionele bijdrage. In de landen waar wij reeds aanwezig zijn, werken wij samen met vele grote publishers, wat aantoont dat er een sterke vraag naar onze oplossing bestaat en dat zij een reële toegevoegde waarde heeft.

Je staat aan het hoofd van de Belgische tak. Waaruit bestaat je taak precies?

De lancering van het product in België mogelijk maken. Daartoe moeten we meer samenwerken met lokale publishers. Mijn rol bestaat er dus in banden te smeden en werkrelaties te creëren, het volume in-stream video's plaatselijk te vergroten. Tegelijkertijd bouw ik het team om onze activiteiten op lange termijn uit te voeren.

Wat mogen we in de toekomst van ShowHeroes in België verwachten? En op internationaal vlak?

Naast mijn huidige opdracht tast ShowHeroes de mogelijkheden van Connected TV (CTV) af. CTV ziet de aangeboden content sterk groeien, doordat de technologie almaar beter ingeburgerd geraakt bij de gebruikers. Het bereik neemt elk jaar toe, ook in België, en door de veranderingen op de markt en in de consumptiegewoonten - minder lineaire tv bij jongeren, meer abonnementen op streamingplatforms, enzovoort - begint Advertising Video On Demand (AVOD) aan belang te winnen. Contextuele semantische targeting, waarbij ook de beschrijvingen van programma's worden geanalyseerd, zal op deze markt zeker een relevante rol kunnen spelen.

Archief / MEDIA