Fr

BRANDS

Volvo laat zijn nieuwe elektrische wagen ontdekken via een stopcontact (by Focalys)

Woensdag 18 Mei 2022

Volvo laat zijn nieuwe elektrische wagen ontdekken via een stopcontact (by Focalys)

Naar aanleiding van de lancering van de C40 Recharge in Brazilië en de Verenigde Staten kwam Volvo in maart met het originele initiatief ‘Inside the socket’. Het idee: mobiele gebruikers in staat stellen elk stopcontact te scannen om aldus het elektrische model van Volvo te ontdekken, te testen en zelfs te kopen...

Om aan het experiment deel te nemen, hoef je alleen maar in te loggen op c40showroom.com en vervolgens een QR-code die te vinden is op de homepage te scannen. Vervolgens richt je de camera van een mobiele telefoon op een stopcontact en flash je het object. Aldus kan je de auto vanuit alle gezichtspunten bekijken dankzij augmented reality, hem personaliseren, een proefrit plannen en hem zelfs online kopen - dit is overigens de enige manier om hem in Brazilië en de VS te bemachtigen.

De actie werd gepromoot op de sociale media van het merk.

Het idee om van elektrische stopcontacten een nieuw communicatie- of verkoopkanaal te maken is tegelijkertijd eenvoudig en verbluffend. Volvo is van plan om dit nieuwe touchpoint het hele jaar lang te gebruiken voor het aanbieden van entertainment, informatie, diensten, promoties en spelletjes. Of hoe je een nieuw medium creëert voor de interactie met je fans en klanten...

Archief / BRANDS