Fr

CREATIONS

Chouffe gerustgesteld door TBWA

Woensdag 18 Mei 2022

Chouffe gerustgesteld door TBWA

Eerder dit jaar won TBWA het budget van Chouffe, het bier uit Achouffe dat ondertussen deel uitmaakt van de Moortgat-familie. Vandaag krijgen we de eerste resultaten te zien van hun samenwerking, meer bepaald een nieuwe positionering die werd samengevat in de slogan ‘Ouf... ‘t is Chouffe.’.

Jeroen Bostoen, CD bij TBWA, heeft het over een merkplatform dat een volledig universum aan creatieve mogelijkheden bevat, want “bij elk ouf-moment, hoort een Chouffe”. “Maar de slogan staat ook voor de zekerheid van lekker en kwalitatief bier of zelfs van een goed café, want als er Chouffe op de kaart staat, ben je aan het juiste adres”, zo zegt hij.
 
De 60”-spot, die geregisseerd werd door Fred Deloof en geproduceerd door Lovo, speelt met een opeenvolging van de meest uiteenlopende ouf-momenten en dat met de nodige humor. “Chouffe is al van in het begin een bier met een hoek af. We wilden diezelfde toon behouden, maar het verhaal toch op een herkenbare manier brengen”, aldus de creatief.

De productie zal te zien zijn in verschillende landen waaronder uiteraard in ons land, en dit in de bioscoop en online in verschillende versies.

Archief / CREATIONS