Fr

CREATIONS

McEnroe en Messi nemen het op tegen hun jonge avatar

Woensdag 18 Mei 2022

McEnroe en Messi nemen het op tegen hun jonge avatar

Het toeval wil dat AB inBev en Mastercard bijna gelijktijdig een campagne lanceren met twee sportlegendes die het opnemen tegen hun virtuele alter ego's. 

In 'McEnroe vs. Enroe', een één uur durende show geproducet door FCB New York die op 19 mei op ESPN zal worden uitgezonden, laat het biermerk  Michelob Ultra de Amerikaanse tennislegende het opnemen tegen vijf avatars van zichzelf die elk een fase in de carrière van de tennislegende vertegenwoordigen.  

FCB heeft voor het project samengewerkt met Unit9 en Unreal Engine, de 3D-creatietool van Epic Games.
In een andere stijl hebben McCann en postproductiestudio The Mill een spot voor Mastercard bedacht, waarin Lionel Messi het opneemt tegen een 13-jarige deepfake van zichzelf (de leeftijd waarop de voetballer zijn geboorteland Argentinië verliet om bij FC Barcelona aan de slag te gaan).  

De film zal worden vertoond op 28 mei, ter gelegenheid van de finale van de Champions League, waarvan Mastercard een van de historische sponsors is.

Archief / CREATIONS