Fr

CREATIONS

Wunderman Thompson kaapt FIFA voor KitKat

Vrijdag 13 Mei 2022

Wunderman Thompson kaapt FIFA voor KitKat

Op basis van de iconische baseline ‘Have a Break’ infiltreerde candybar KitKat slim de voetbalgame FIFA. Dat deed het merk met behulp van een duivelse activering ontwikkeld door de teams van Wunderman Thompson Amsterdam en hun Maleisische collega’s. ‘Giving Gamers a Break’ mikte op de gamers van dat laatste land, meer bepaald op de deelnemers aan de FUT Champions Weekend League.
 
Tijdens dat bijzonder spannende online tornooi, hebben de gamers drie dagen tijd om twintig wedstrijden te winnen tegen toevallig gekozen tegenstanders. Dat zette het merk van Nestlé ertoe aan om tussenbeide te komen met een middel om de druk wat te verlichten. Dat deed het door tientallen voor de gelegenheid aangemaakte PS-accounts in het spel te brengen; dat waren telkens makkelijk te verslagen tegenstanders die bijvoorbeeld plots opgaven of de bal in eigen doel trapten. Na hun makkelijke overwinning kregen de spelers dan een bericht van KitKat met de goede raad even een break te nemen.

Archief / CREATIONS