Fr

MEDIA

Netflix wil al dit jaar experimenteren met reclame

Woensdag 11 Mei 2022

Zoals eerder aangekondigd, overweegt streaminggigant Netflix de introductie van een nieuwe, goedkopere abonnementsformule met reclame. Die zou al tegen eind dit jaar een feit kunnen zijn, aldus de New York Times.
 
Daarmee zouden de plannen in een stroomversnelling terechtkomen, want oorspronkelijk zou het gaan over een project voor binnen een of twee jaar. Dat zou kunnen te maken hebben met de koersdalingen waarmee het aandeel van Netflix af te rekenen kreeg, maar ook en vooral met de tegenvallende abonnementenaantallen die de streamingdienst het afgelopen kwartaal optekende op de druk beconcurreerde markt waar onder ander Disney+ aan een pijlsnelle verovering bezig is.

Ter herinnering Netflix maakte in april gewag van 221 miljoen abonnees; daarmee is het nog steeds de grootste op de markt, maar het verloor wel 200.000 abonnees, een aantal dat tijdens het tweede kwartaal zou oplopen tot twee miljoen.

Archief / MEDIA