Fr

CREATIONS

TBWA ruimt op voor McDo

Dinsdag 10 Mei 2022

TBWA ruimt op voor McDo

TBWA Belgium ontwikkelde voor McDonald's een sensibiliseringscampagne rond zwerfvuil. Eerder dit jaar voerde DDB in Noorwegen ook al een actie rond hetzelfde thema voor de fastfoodketen.

'Propere straten, we're lovin' it' bestaat uit foto's van vuilbakken die vergezeld zijn van namen die doen denken aan een nieuwe type hamburger, zoals de 'Big Bak', 'de Bak Deluxe' en de 'Bak Royal'. De campagne loopt in POS en affichage.

De campagne krijgt ook een online luik, met een making of video die laat zien hoe alle trucjes uit de kast werden gehaald om de vuilbakken er zo goed te laten uitzien als de beroemde burgers van de Amerikaanse fastfoodketen...

Philipp Wachholz, CMO van McDonald's België: "Als groot merk zijn we ons zeker bewust van onze verantwoordelijkheid en de impact die we hebben wat betreft de uitdaging van zwerfvuil op straat. Onze ambitie is deel zijn van de oplossing, niet van het probleem. Maar daarvoor hebben we de hulp van onze klanten nodig. Pas als we samenwerken, zullen we slagen. Onze campagne is bedoeld om het bewustzijn voor en ook de aantrekkelijkheid van het gebruik van vuilnisbakken te vergroten. Met een typische McDonald's knipoog, natuurlijk."

Archief / CREATIONS