Fr

CREATIONS

Bridgeneers smeert weer

Maandag 9 Mei 2022

Bridgeneers smeert weer

Om de bevolking te sensibiliseren voor de gevaren van overmatige blootstelling aan UV-stralen en duidelijk te maken dat je die kunt beperken door je gedrag aan te passen, lanceerde Bridgeneers in opdracht van het Agentschap Zorg en Gezondheid van de Vlaamse overheid, de SmeerWeer-campagne.
 
De nieuwe term is gelinkt aan de UV-index: als die gelijk is aan of hoger is dan 3 (code geel), is het SmeerWeer. Dan moet je drie dingen doen: ‘Zon weren, kleren, smeren!’. Deze boodschap komt in alle campagnemateriaal terug, tot in het weerpraatje toe.
 
Om de term in te burgeren nam Bridgeneers de nieuwe muziekband Factor 4 onder de arm; SmeerWeer is hun eerste nummer en dat is te horen op alle muziekplatformen. Er hoort ook een videoclip bij die te zien is op YouTube.
 
Het bureau maakte ook een sensibiliseringscampagne; die is te zien op bussen, op posters en in social media, aangevuld met een PR-luik.

Archief / CREATIONS