Fr

MEDIA

Brut transponeert Festival van Cannes naar visuele versie op Fortnite

Vrijdag 6 Mei 2022

Brut transponeert Festival van Cannes naar visuele versie op Fortnite

Het videocontentplatform Brut, officieel partner van het Filmfestival van Cannes, wil Fortnite-spelers een nieuwe ervaring bieden door hun een virtuele versie van het festival aan te bieden. Van 17 tot 28 mei kunnen spelers het filmfestival beleven door de ogen van drie personages: een journalist, een acteur en een regisseur.
 
Elk personage krijgt een eigen plot, met een reeks quests waarmee spelers over de Croisette kunnen wandelen, het Palais des Festivals kunnen ontdekken, op de rode loper kunnen poseren en de beroemde trappen kunnen oplopen of verborgen locaties kunnen ontgrendelen.
 
Naast de drie rollen die de basisscenario's bieden, zullen spelers ook toegang krijgen tot andere quests die zich richten op meer geëngageerde onderwerpen, zoals klimaatverandering of inclusie en diversiteit in de samenleving.
 
Met dit project, uitgevoerd in samenwerking met de studio Vysena en Epic Games, wil Brut de nieuwe generatie bereiken en "het verhaal van het festival op een andere manier vertellen, door het voor iedereen toegankelijk te maken via Fortnite, een van de populairste videogames ter wereld". Deze meeslepende ervaring is ook bedoeld om jongeren te laten zien welke rol film kan spelen bij het verbeteren van onze samenleving.

Archief / MEDIA