Fr

AWARDS

YMCE Strategy 2022: Stéphanie Groven en Nicolas Dewael komen als winnaars uit de bus

Donderdag 5 Mei 2022

YMCE Strategy 2022: Stéphanie Groven en Nicolas Dewael komen als winnaars uit de bus

360° Academy, de organisator van de Young Media & Channel Experts Awards, die in samenwerking met de UMA jong talent bij media-experts en strategen lauwert, heeft het winnende team voor de editie van 2022 bekendgemaakt.

Bij de achttien medewerkers van PHD, Pivott, Publicis Groupe, Zigt, Havas, Initiative, MediaCom, Mindshare, Maxus en Ogilvy Social.Lab, wonnen vertegenwoordigers van de laatste twee bureaus: Stéphanie Groven en Nicolas Dewael, respectievelijk communication planning executive bij Maxus en SoMe campaign manager bij Ogilvy Social.Lab.

Damien Nicolas (Mediaplus), voorzitter van de UMA Educational commissie: “Het is essentieel voor de UMA om onze jonge media & data-experts, die de toekomst van onze business vertegenwoordigen, aan te moedigen en te ondersteunen. De YMCE-oefening sluit hier volledig bij aan: een rijke dag waarop onze jongeren zelfstandig en vrij hun creativiteit en deskundigheid kunnen uiten, van briefing tot uiteindelijke aanbevelingen.”

“Naast de wedstrijd is het vooral een unieke ervaring waarvoor wij deze jonge deskundigen uitnodigen. Uitgaande van een briefing van een adverteerder op basis van gekwantificeerde KPI's, worden zij geconfronteerd met verschillende grote uitdagingen: het respecteren van de timing, de beperkingen van een briefing en vooral hun eigen creativiteit en inventiviteit om een coherente en volledige presentatie van hun aanbevelingen voor te stellen, dit alles in een paar uur en zonder externe hulp.”

Ter herinnering: de YMCE-briefing van dit jaar werd verzorgd door Lucía Chávez Paz, marketing communications manager bij Nissan Belux.

Archief / AWARDS