Fr


Close

MEDIA

TikTok introduceert nieuw reclameformaat met vergoeding voor creators

Donderdag 5 Mei 2022

TikTok kondigde de lancering aan van zijn nieuwe contextuele reclame-oplossing. Dit nieuwe formaat dat TikTok Pulse gedoopt werd, biedt adverteerders de mogelijkheid om hun merk te plaatsen naast content die bovenaan de ‘For You’ feed beschikbaar is, d.w.z. in de top 4% van de meest bekeken video's op TikTok.

Volgens TikTok is dit formaat, met 12 inhoudscategorieën (mode, eten, gaming...) en maatregelen om de brand suitability te garanderen, bedoeld als een krachtige oplossing voor merkbekendheid en betrokkenheid bij verschillende gemeenschappen, in een veilige omgeving.

Tegelijkertijd zal het programma de reclame-inkomsten uit dit formaat 50/50 delen met de makers van de content, aldus The Verge. Dat is een primeur voor TikTok. In eerste instantie komen alleen accounts met ten minste 100.000 volgers in aanmerking.

TikTok Pulse wordt in juni in de VS gelanceerd, waarna het in het najaar naar andere markten wordt uitgebreid.

Archief / MEDIA