Fr

BRANDS

Surf creëert online universiteit om jonge moeders te helpen ondernemen (by Focalys)

Woensdag 4 Mei 2022

Surf creëert online universiteit om jonge moeders te helpen ondernemen (by Focalys)

In de Filipijnen heeft Surf een maatschappelijk geïnspireerd brand utility initiatief gelanceerd gericht op jonge moeders. Het merk van huishoudproducten heeft een online universiteit opgezet voor vrouwen die hun eigen bedrijf willen beginnen. Of hoe je vrouwelijke consumenten echt helpt om hun leven te veranderen...

Surf is een samenwerking aangegaan met Filipina Homebased Moms (FHM), een online community van ondernemers die ook moeder zijn, om aldus vrouwen te helpen bij het starten van een bedrijf. De universiteit, ‘Wais U’ gedoopt, is te vinden op waisuniversity.com en biedt webinars over onderwerpen als verkooptactieken, teammanagement en marketingtechnieken. Deze gratis sessies duren tussen twee en vier uur en worden maandelijks geüpdatet. Gebruikers ontvangen ook cursussen en checklists die hen begeleiden doorheen het programma.

Uiteindelijk is de doelstelling van deze cursus, die een jaar loopt, om de deelnemers de vaardigheden die nodig zijn om entrepreneur te worden, bij te brengen. De deelnemers kunnen ook met elkaar in contact treden via de hashtag #TeamWais. Het initiatief werd gepromoot op de sociale media van Surf en FHM.

Initiatieven van merken rond het opdoen van kennis of het leren van een vaardigheid zijn zeldzaam, en initiatieven die erop gericht zijn de consument te begeleiden bij een verandering van zijn of haar leven zijn nog minder wijdverspreid. De actie van Surf trok dus onze aandacht, vooral omdat de aangeboden dienst gratis en onvoorwaardelijk is en voor iedereen toegankelijk.

Archief / BRANDS