Fr

CREATIONS

Bridgeneers doorbreekt taboe op oudergeweld

Dinsdag 3 Mei 2022

Bridgeneers doorbreekt taboe op oudergeweld

Op oudermishandeling rust een gigantisch taboe. Om slachtoffers van oudermishandeling te overtuigen om toch contact op te nemen, lanceerde 1712, de hulplijn van de Vlaamse Overheid bij vragen over geweld, een opvallende campagne met Bridgeneers.

Die omvatte verschillende kanalen. Een opvallende Direct Mail met een - letterlijk - breekbare boodschap (een liefhebbende mok waarvan het oor stuk is) diende als uitnodiging voor de kick-off van de campagne in meubelwinkel DOMO Meubelen & Deco (Leuven). Daar kan je een week lang in de etalage een kamer tegenkomen die je niet meteen verwacht: je treft er sporen aan van geweld. De reacties verschijnen in een filmpje op social media.

Op verschillende zenders zal de komende weken ook een tv-spot zijn waarin een vader getuigt over de moeilijke positie waarin hij verkeert. Verder zal de kapotte mok niet alleen ingezet worden als eye-catcher op sociale media, maar ook als korte bumpers verschijnen net voor en na de Canvas-docureeks ‘Je moest eens weten’ van Hilde Van Mieghem.

Archief / CREATIONS