Fr


Close

MEDIA

Amazon test virtueel product placement in VOD

Dinsdag 3 Mei 2022

Amazon test virtueel product placement in VOD

Amazon Ads heeft een bètaprogramma voor Virtual Product Placement (VPP) onthuld dat marketeers in staat moet stellen om in postproductie “goedgekeurde producten” te plaatsen in originele content op Amazon Prime Video en het Freevee AVOD-platform (voorheen IMDb TV). 
 
Enkele populaire Prime Video- en Freevee Original-series nemen al deel aan het VPP-programma; daartoe behoren ‘Reacher’, ‘Tom Clancy's Jack Ryan’, ‘Bosch’, ‘Making the Cut’ of ‘Leverage: Redemption’.
 
Amazon laat weten dat het vorig jaar test uitvoerde met klanten van GroupM, waaronder Mars, dat VPP testte met M&M's. Het experiment leverde een stijging van bijna 7% in brand favorability op en genereerde een stijging van bijna 15% in aankoopintentie.
 
Daarnaast introduceerde Amazon Ads nog andere nieuwe tools, waaronder de Streaming TV Media Planner, waarmee adverteerders dynamisch de reach van streaming- versus lineaire campagnes kunnen voorspellen, Omnichannel Metrics, dat meetgegevens biedt om campagnes in realtime te optimaliseren, en Amazon Brand Lift, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om de impact na de campagne te meten.

Archief / MEDIA