Fr

INTELLIGENCE

De FMCG onder de loep bij Kantar

Maandag 2 Mei 2022

De FMCG onder de loep bij Kantar

Kantar publiceerde zopas zijn nieuwste ‘Winning Omnichannel’ rapport. Dat is een jaarlijkse gids voor de FMCG-sector. Nadat 2020 gekenmerkt werd door beperkingen en een spectaculaire groei van 10,6% wereldwijd (11,6% in West-Europa), wijzen de belangrijkste tendensen vanaf 2021 op een terugkeer naar een normale situatie, met een totale groei van 2,1% die dicht bij de periode van vóór de coronapandemie ligt. Er is zelfs sprake van een daling van 0,2% in onze landen.
 
De e-commerce presteert het best, waarbij de gezondheidscrisis de groei tot recordhoogte heeft opgedreven (+45,9%), alvorens in 2021 een groei met dubbele cijfers (+15,8%) te handhaven.
 
Het rapport voorspelt een schommelende groei van 1-3% in 2022, afhankelijk van het effect van de inflatie op het koopgedrag van de consumenten, en anticipeert daarmee op de grote uitdaging die brand visibility voor de adverteerders zal vormen de komende maanden.
 
Meer info hier.

Archief / INTELLIGENCE