Fr

AGENCIES

Nieuwsblad kiest voor FamousGrey

Maandag 2 Mei 2022

Nieuwsblad kiest voor FamousGrey

Na een samenwerking van negen jaar met LDV United en na een pitch, die als intens wordt bestempeld, koos Nieuwsblad (en niet langer Het Nieuwsblad) voor FamousGrey als nieuwe communicatiepartner.

Het beroemde bureau kreeg de taak om het merk van Mediahuis te herdenken en klaar te stomen voor de komende jaren, waarbij de verdere uitbouw van de digitale propositie als leidraad dient. De focus ligt daarbij op de samenwerking tussen creatie en redactie. De eerste imagocampagne van het vernieuwde Nieuwsblad volgt in mei.
 
De samenwerking gaat van start met volledige rebranding. Het logo en de visuele identiteit werden opgefrist en zullen in de loop van het jaar worden voorgesteld.
 
Kristof Saerens, brand manager van Nieuwsblad: “Ons merk staat de komende jaren voor heel wat belangrijke uitdagingen. Het inhoudelijke verhaal van FamousGrey heeft ons overtuigd van het feit dat zij ons daarbij kunnen helpen. Niet alleen zorgden ze voor een sterk strategisch merkplatform, maar ook voor een duidelijke richting in hun creatie. Daarbij viel vooral hun journalistieke aanpak op. We kijken ernaar uit om die te vertalen naar impactvolle campagnes.”

Archief / AGENCIES