Fr

AWARDS

Clio Awards: de elf Grand

Vrijdag 29 April 2022

Clio Awards: de elf Grand

De Grand Clio en de Special Awards voor de 2022-editie van de competitie zijn bekend.

Wat betreft de Grand is het Leo Burnett Chicago dat de hoofdvogel afschiet met maar liefst vier van de elf hoofdprijzen die dit jaar werden uitgereikt. Ze bekronnen alle vier ‘The Lost Class’ voor Change The Ref in de competities Film, Guerrilla, Integrated Campaign en Print (foto).

De zeven andere Grand Clio komen van evenveel bureaus en adverteerders: ‘Sick Beats’ van Area 23 voor Woojer (Audio), ‘Courage Is Beautiful’ van Ogilvy UK voor Dove (Creative Effectiveness), ‘Fashion’s Foray Into The Metaverse’ van Epic Games voor Balenciaga (Fashion & Beauty), ‘Superb Bowl’ van R/GA voor Reddit (Innovation), ‘Shutter Ads’ van Publicis Italy voor Heineken (Ambient), ‘The Bread Exam’ van McCann Paris voor Spinneys & The Lebanese Breast Cancer Foundation (PR) en, last but not least, ‘Black-Owned Friday’ van BBH USA voor Google (SoMe).

De Special Awards gaan naar BBDO (Network), Leo Burnett (Agency), Rethink (Independent Agency), Change the Ref (Advertiser) en Hungry Man (Production Cy).
 
Het volledige palmares is hier gepost.

Archief / AWARDS