Fr

MEDIA

De RTBF scoort op TikTok

Vrijdag 29 April 2022

De RTBF scoort op TikTok

Je weet vast nog dat de RTBF in oktober vorig jaar ‘Mise à Jour’ introduceerde, een nieuwsaanbod op TikTok voor jongeren. Volgens de openbare omroep rondde het account dat meer dan 130 video’s publiceerde, de kaap van 100.000 abonnees en registreerde het sinds zijn lancering meer dan zestien miljoen views en meer dan 1,5 miljoen likes.
 
De RTBF herinnert eraan dat de omroep ook op TikTok aanwezig is met een account voor Tarmac dat 215.000 abonnees telt, terwijl het programma ‘Le Grand Cactus’ er 120.000 heeft. Hij wijst erop dat TikTok uitgegroeid is tot zijn tweede grootste netwerk in dagelijkse views: “TikTok is een onmisbaar sociaal netwerk voor de vindbaarheid van onze content voor het jonge publiek en om de aandacht op het aanbod te vestigen”, aldus de RTBF.

Archief / MEDIA