Fr


Close

AGENCIES

GroupM fuseert Essence en MediaCom

Dinsdag 26 April 2022

GroupM fuseert Essence en MediaCom

EssenceMediaCom. Dat is de naam van het nieuwe mediabureau van WPP binnen de mediabureaus van GroupM. Het is het resultaat van de fusie tussen Essence en MediaCom en zal vanaf 2023 10.000 werknemers tellen (waaronder 8.000 van MediaCom) die tewerkgesteld zullen zijn in 125 kantoren. De billing wordt geschat op bijna 25 miljard dollar.

Volgens het persbericht bundelt EssenceMediaCom het digitale en data-driven DNA van Essence met de expertise van MediaCom op het vlak van multi-channel touchpoints, doelgroepplanning en strategische media om aldus flexibel te kunnen inspelen op het snel veranderende medialandschap. We vermelden dat Essence en MediaCom dit operationele model reeds gebruikten voor drie van hun gezamenlijke wereldwijde klanten: Google, Mars en NBCUniversal.

Nick Lawson, de huidige CEO van MediaCom, komt aan het roer te staan van de nieuwe entiteit. Zijn tegenhanger bij Essence, Kyoko Matsushita, wordt CEO van WPP Japan.

Tegelijkertijd kondigt GroupM andere structurele veranderingen aan: de start van GroupM Nexus, gespecialiseerd in performance marketing en het resultaat van enerzijds een reorganisatie van Finecast, Xaxis en Group M Services, en anderzijds de volledige integratie van het performancebureau Neo binnen Mindshare. Die twee laatste bureaus werkten al twee jaar heel nauw samen. 

Archief / AGENCIES