Fr

BRANDS

RMB herlanceert de 'Super Ballekes'

Maandag 25 April 2022

RMB herlanceert de 'Super Ballekes'

Het reclameblok ‘Super Ballekes’ dat vorig jaar door RMB succesvol in de markt werd gezet in het kader van het EK, wordt opnieuw gelanceerd, dit jaar naar aanleiding van het WK voetbal dat plaatsvindt in Qatar van 21 november tot 18 december.

Deze reclameruimte die de regie beschrijft als een “Belgische Super Bowl’ is voorbehouden voor tv-spots die “nog nooit gezien werden op tv”. De doelstelling van RMB is een grotere zichtbaarheid bieden voor de Belgische creativiteit. Er zullen meer bepaald twee reclameblokken worden uitgezonden tijdens de openingsmatch van België tegen Canada op 23 november: de eerste vlak na de eerste helft en de andere vlak voor de tweede helft van de wedstrijd.

Ter herinnering, vorig jaar werd het Super Ballekes reclameblok bekeken door meer dan 1,187 miljoen Franstalige kijkers. Het noteerde een zogenaamde ‘fidelity index’ (aandeel van het blok dat gemiddeld bekeken werd door elk individu dat minstens 1 seconde in contact kwam met dit reclameblok) van 92%. Die lag wat betreft aantrekkingskracht 15% hoger dan die van de gemiddelde performance van de klassieke tv-reclameblokken op La Une en Tipik (in juni 2021).

BMW, Burger King, Disney, Proximus, ING en Plan International België waren de eerste adverteerders uit de geschiedenis die in de Super Ballekes reclameblokken te zien waren.
 

Archief / BRANDS