Fr

BRANDS

Unilever stopt met reclame gericht op jongeren onder de zestien jaar

Zaterdag 23 April 2022

Unilever stopt met reclame gericht op jongeren onder de zestien jaar

Terwijl de voedingsmiddelen- en drankenindustrie in de meeste landen van de wereld momenteel de reclame en kinderen gericht naar kinderen onder de 13 jaar beperkt, heeft Unilever beslist om "de lat hoger te leggen". De fmcg-gigant heeft aangekondigd dat hij zich in haar communicatie, zowel in de traditionele media als in de sociale media, niet meer zal richten op kinderen onder de zestien.

De groep zal ook stoppen met het verzamelen en opslaan van data over deze leeftijdsgroep en geen beroep meer doen op influencers, beroemdheden of sociale media sterren die jonger zijn dan zestien jaar of die zich hoofdzakelijk richten tot jongeren onder de zestien.
 
Deze regels zullen vanaf januari 2023 ingaan voor al haar voedingsmiddelen en dranken.

Unilever richt zijn reclame al sinds 2020 niet meer op kinderen onder de twaalf jaar in de traditionele media. Ook op de sociale media richt het zijn reclame op kinderen pas vanaf dertien jaar.

Archief / BRANDS